reklama

Koľko celebrít sa zmestí na jednej tabuli?

„Ty ho nepoznáš???!" opýtala sa ma kamarátka, ktorú som stretla na oslave 5. výročia denníka SME. Bolo to len krátko po tom, čo som prišla na Slovensko. Pre mňa to bol nový svet, ktorý som spoznávala po boku manžela. Potešilo ma, keď som stretla moju známu. Prisadla som si k nej a jej priateľovi k stolu, pri ktorom sedel ešte niekto. Keď ich spoločník odišiel, ponúkla som jeho stoličku môjmu manželovi. „Veď ja neviem, čo mám rozprávať, aké slová používať, aby som urobila dobrý dojem a ty hovoríš, že ten pán už odišiel?!" nemohla uveriť moja známa. Bola som tu nová a nepoznala som slovenské celebrity. Navyše s manželom sme nemali televízor a tak som spoznávala Slovensko prostredníctvom kníh a rozhlasu. Keby sa ten pán ozval, možno by som ho spoznala podľa hlasu? Na moju otázku, kto to bol, kamarátka odpovedala: „Veď to bol Milan Lasica!".

Písmo: A- | A+
Diskusia  (33)

Keď človek príde do inej krajiny je ako tabula rasa (nepopísaná tabuľa) - musí sa veľa učiť, aby spoznal realitu a ľudí, ktorí ju ovplyvňujú. Na druhej strane nie je zaťažený a vníma svet ináč. Postupne som začala moju tabuľu zapisovať. Ešte sa mi stávali podobné situácie, ako tá s tým pánom, ale už zriedkavejšie.

Na začiatku sa mi ťažšie ukladali v hlave ženské priezviská, lebo všetky zneli podobne: „...ová". Raz nám domov zavolala nejaká pani a chcela sa rozprávať s mojim manželom. Keďže nebol doma tak som si vypýtala jej meno. „...ová" - znela odpoved. Poprosila som ju, aby meno zopakovala. „...ová" zareagovala nervózne. Asi bola dosť prekvapená, že ju nepoznám. Neskôr som sa dozvedela, že je to žena istého veľmi populárneho rockera. Nebudem uvádzať jej meno, lebo medzi tým sa všetko zmenilo a roker ma novú „...ovú". Tak ako to už v šoubiznise chodí.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dnes už poznám veľa mien zo slovenského sveta. Poznám meno nielen Milana Lasicu, či iných významných osobnosti, ale aj Nory Mojsejovej (už máme doma televízor!).

Pred 15-timi rokmi takmer nepopísaná tabuľa, dnes dosť zaplnená.

Neviem do akej miery sú naše tabule obmedzené na počet mien, ale tak pre istotu bulvár nekupujem. Ani tu, ani v Poľsku - mojej rodnej krajine. Aby som mala na mojej tabuli miesto pre mena, čo niečo znamenajú.

Malgorzata Wojcieszynska

Malgorzata Wojcieszynska

Bloger 
  • Počet článkov:  38
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Spolupracuje s denníkom SME, redaguje poľský mesačník na Slovensku Monitor Polonijny, usporiadava kultúrne a spoločenské akcie v rámci aktivít Poľského klubu. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu