reklama

Piercingová mládež. Čo na srdci to na jazyku?

„Pani profesorka, vy neviete, na čo je dobrý piercing?" prekvapene zareagovali žiaci na otázku mojej kamarátky - učiteľky na strednej škole, ktorá sa chcela dozvedieť, prečo si mladí ľudia prepichávajú jazyk. Dozvedela sa, že ide o spríjemnenie sexuálnych zážitkov. Škola školí. Aj učiteľov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (44)

„Bola som zhrozená, keď som počula, o čom sa rozprávajú 16-ročné dievčatá" povedala mi moja známa. Jej žiačka popisovala sexuálne zábavy, ktoré zažívala na záchode v diskotéke. Najväčší dojem však urobila vtedy, keď pred kamarátmi zosmiešnila svojho záchodového milenca, keď mu povedala, že bol siedmy v poradí počas toho večera. Tým si žiačka získala potlesk od svojich spolužiačok! „Počula som to nechtiac a vôbec som nevedela, ako by som mala reagovať" hovorila moja známa.

Keď sme s mojou kamarátkou boli puberťáčky, snívali sme o dobrodružstvách. A tak sme sa prihlásili do kurzu plachtenia. Vyučovanie sa začalo na jar teoretickou časťou. Nevedeli sme sa dočkať, kedy budeme plachtiť. Keď sa blížilo leto začali sme s praxou. Bolo to veľmi príjemné, aj keď dosť náročne dať do hromady všetky vedomosti. Ozajstnú skúšku sme zažili, keď zrazu prišla búrka. Nebolo nám to jedno, našou plachetnicou kolísal vietor a vlny, ktoré práve vznikli na vode. K tomu ešte dážď. Ale zvládli sme to!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Niekedy sa mi zdá, že mladý človek v puberte je ako posádka plachetnice v ťažkých poveternostných podmienkach: veľmi túži po dobrodružstvách, ale nie vždy ich zvláda. Keď ma dobrý základ, akým sú životné priority, ktoré ukazujú rodičia, jeho loď sa neprevráti. A aj keď sa prevráti, vie, ako sa dostať k brehu.

Z niektorých prevrátených lodí však počuť drsné hlasy. Tak drsné, že človek ani nevie, ako má reagovať. Možno to ani tak nevyzerá, ale čo keď je to volanie o pomoc? S.O.S.!

„Môžte byť radi, že nedrogujem a že som, aká som" hovorila som mojim rodičom, keď neboli so mnou spokojní, keď chceli, aby som sa viac učila a zdokonaľovala. Najhoršie bolo, keď mi za vzor dávali iných rovesníkov, ktorí dosahovali lepšie výsledky na škole. Prechádzala som ťažkou pubertou a dosť často som ich prekvapovala svojim správaním. „A keď ma to prestane baviť, nechám školu a hotovo" strašila som ich. Nemyslela som to vážne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vo vnútri som snívala o tom, že zmaturujem, že pôjdem na vysokú...

Čo na srdci to na jazyku? Nie, nie. Je ťažké ukázať srdce, lebo čo ak to nie je „in"?

Malgorzata Wojcieszynska

Malgorzata Wojcieszynska

Bloger 
  • Počet článkov:  38
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Spolupracuje s denníkom SME, redaguje poľský mesačník na Slovensku Monitor Polonijny, usporiadava kultúrne a spoločenské akcie v rámci aktivít Poľského klubu. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu