reklama

V pohode, je to len zemetrasenie!

„Nevieš, čo sa stalo s mojou peňaženkou?" opýtal sa ma do telefónu Kornel. V prebehu niekoľkých sekúnd som sa snažila usporiadať svoje myšlienky. Predchádzajúci deň sme s manželom navštívili Kornela a spolu sme strávili veľmi príjemný večer, počas ktorého sme si objednali pizzu. Keď ju zamestnanec priniesol, hostiteľ zaplatil za objednané jedlo. A to znamená, že vtedy peňaženku ešte mal. Čo sa s ňou teda mohlo stať od večera do rána, keďže z domu nevychádzal?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

„Hľadal si vo vreckách? A v skrinkách pri dverách?" kládla som mu otázky, aby som ho priviedla na správnu stopu. Opýtala som sa aj môjho manžela, či si nepamätá, kde Kornel schoval peňaženku. V tom momente môj manžel siahol do vrecka a zistil, že drží v ruke peňaženku nášho známeho. Ležala na stole, keď sme odchádzali z návštevy a môj manžel nepozerajúc dovnútra schoval ju do saka. V druhom vrecku mal tu svoju. Takú istú: čiernu, koženú. „To je šťastie" povedal Kornel a zdalo sa mi, že počujem, ako mu padá kameň zo srdca. Za posledné dni zažil toho veľa: sťahoval sa, menil zamestnanie a navyše mu v istom bratislavskom obchodnom centre ukradli doklady a peniaze.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hodinu neskôr sedel u nás v kuchyni, aj keď mal úplne iný program na tento deň. Ani ja ani môj manžel sme sa ten deň nemohli vzdialiť z domu a preto Kornel naskočil do auta a prešiel vyše dvadsať kilometrov za nami.

„Kornel, prepáč mi to, fakt som si nevšimol, že je to tvoja peňaženka" ospravedlňoval sa môj manžel a ukázal svoju peňaženku, ktorá sa ničím nelíšila od tej Kornelovej.

„Keby som predtým nemal tieto hrozné skúsenosti, je dosť možne, že by som bol naštvaný, že musím strácať čas na cestovanie ku vám a že sa stalo to, čo sa stalo, ale v takejto situácii som šťastný, že sa peňaženka našla" a ako ilustráciu svojej spokojnosti nám pripomenul scénu z populárneho amerického seriálu „Northern Exposure" („Zapadákov"), v ktorom istá žena trpela na atypickú chorobu: cítila rozochvenie, mala dojem, že sa svet trasie. Nejaký čas sa liečila, ale choroba neustupovala. Počas ďalšej návštevy v ordinácii jej lekár predpísal silnejšie lieky a ubezpečoval ju, že tie určite zaberú. Žena mu nedôverovala, ale kúre sa podrobila. Už všetko vyzeralo, že je na dobrej ceste, ale istý deň navštívila krčmu a zrazu pocítila to, čo neznášala: svet sa opätovne rozochvel. Už bola s vlastnými myšlienkami na dne, ale zrazu zbadala, že aj s ostatnými návštevníkmi podniku sa deje niečo nezvyčajné. Keď sa opýtala, čo sa vlastne stalo, dozvedela sa, že to je zemetrasenie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Mám za sebou rôzne skúsenosti, podobne ako tá žena, a preto dnes môžem povedať: v pohode, je to len zemetrasenie" zhodnotil situáciu Kornel.

Malgorzata Wojcieszynska

Malgorzata Wojcieszynska

Bloger 
  • Počet článkov:  38
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Spolupracuje s denníkom SME, redaguje poľský mesačník na Slovensku Monitor Polonijny, usporiadava kultúrne a spoločenské akcie v rámci aktivít Poľského klubu. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu