reklama

Podnikateľ alebo bezdomovec?

Pred desiatimi rokmi sme boli s manželom na dovolenke v Španielsku a pobrali sme sa na výlet prímestským vlakom do Barcelony. To bolo niečo: moderný vlak s klimatizáciou, v ktorom hrala vážna hudba! Cez okno sme celú cestu pozerali more. Už vtedy sme vedeli, že sa čoskoro presťahujeme z Bratislavy na vidiek a tak sme si len povzdychli, ako by bolo fajn, keby aj na Slovensku premávali také vlaky. Pred rokom sme sa dozvedeli, že cez našu dedinu bude do Bratislavy premávať podobný vlak, ako ten v Španielsku. Síce častejšie ako vlakom cestujeme autom, ale mať takúto vymoženosť, ako luxusný vlak, človeka poteší. Dnes som po dlhšej dobe išla vlakom do Bratislavy!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Nastúpila som do vozňa a keďže to bolo v rannej špičke, skoro všetky miesta boli obsadené. Obzrela som sa do prava: tri miesta obsadené. Obzrela som sa do ľava: jeden človek a tri miesta voľné. V sekunde som zhodnotila môjho budúceho spolucestujúceho: bol to muž okolo päťdesiatky, mal na sebe pulóver, pod nim bielu košeľu a kravatu. Na kolenách mál rozložený čierny kufrík, na ktorom si niečo písal. Asi podnikateľ - preletelo mi cez um. Tak som sa rozhodla, že si k nemu prisadnem. Poznáte to? Veď si nesadnete k niekomu, kto vyzerá ako bezdomovec, alebo vrah.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po pár sekundách som ale zacítila, že niečo smrdí. Poznáte ten pach bezdomovcov? Poobzerala som sa okolo seba: na pravo sedel mladý chlapík s laptopom na kolenách, vedľa sedela žena s dieťaťom. Môj zrak som uprela na muža, ktorý sedel oproti. Až teraz som si všimla, že síce má košeľu a kravatu, ale nohavice pripomínali skôr montérky. Lacné, žlté pero, ktorým si niečo písal do diára prezrádzalo, že to top manažér asi nebude. Vedľa na sedadle ležala vlnená čiapka. Keď vystupoval a dal si ju na hlavu, vyzeral ako jeden z tých, ktorí stoja pred stanicou. Nevedela som, čo si o tom mužovi mám myslieť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Možno tým, že cestujem autom a nemám pri šoférovaní čas poobzerať si ľudí, prichádzam o každodennú realitu? Síce v pekných vlakoch Regio Jet nehrá vážna hudba, nemôžem z okna pozorovať more, ale môžem sledovať top bezdomovcov. Alebo to bol podnikateľ, ktorému práca v kancelárskych priestoroch už nevonia?

Malgorzata Wojcieszynska

Malgorzata Wojcieszynska

Bloger 
  • Počet článkov:  38
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Spolupracuje s denníkom SME, redaguje poľský mesačník na Slovensku Monitor Polonijny, usporiadava kultúrne a spoločenské akcie v rámci aktivít Poľského klubu. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu