reklama

Poľské šmejdy? Už stačilo!

Celý môj život bol jeden veľký omyl! Včera som si to uvedomila vďaka Emme Tekelyovej, Jozefovi Golonkovi a mnohým ďalším slovenským celebritám, ktoré odpovedali v ankete pre Plus 7 dní na otázku, či kupujú poľské šmejdy. Vďaka patrí aj sieti Metro, ktorá na Facebooku zverejnila anketu týkajúcu sa poľských produktov. Zachránili mi život. Mne a mnohým ďalším, ktorí sme doteraz žili mimo reality.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (326)

Celý život som jedla poľské potraviny. Keď som sa presťahovala na Slovensko vozila som si ich z Poľska. Keď sa objavovali na pultoch v slovenských predajniach, s radosťou som kupovala moje overené lahôdky. Nakazila som aj mojich slovenských priateľov, ktorí si tiež obľúbili niektoré z nich. Organizovala som poľské plesy v Bratislave, počas ktorých sa veľkej obľube tešili švédske stoly s poľskými sleďmi a po polnoci sme podávali bigos. Slovenskí hostia si to pochvaľovali, avšak vtedy ešte nevedeli, čo je to zač. Už ani nebudem spomínať mnoho ďalších akcií, počas ktorých sme kŕmili Slovákov poľským jedlom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dnes je popolcová streda a treba si posypať hlavu popolom: bol to jeden veľký omyl! Prepáčte...

O chvíľu pôjdem do kuchyne a vypracem chladničku, v ktorej som vždy mala potraviny dovezené z Poľska. Ale tomu je už koniec! Nemá už význam veľký mrazák, v ktorom som držala poľské klobásy, mäso, či ryby. Musím zavolať aj mojim známym, ktorí koncom týždňa cestujú do Poľska, aby mi už nekupovali to o čo som ich poprosila. Upozorním aj ich, aby nerobili nákup ani pre seba.

Ako ale presvedčiť 38 miliónov Poliakov, aby sa začali zdravo stravovať? Neviem, či hlas slovenských celebrít ich zobudí z letargie, ale už jeden poľský novinár zverejnil túto anketu, tak hádam sa to podarí? Treba dbať o svojich susedov, udržiavať dobré susedské vzťahy. Dá sa však vyvážať slovenské tovary aj do Poľska. Poliaci sa čoskoro presvedčia o ich kvalitách. A keby sa náhodou nepodarilo zachrániť Poliakov tak aspoň Slovensko bude v bezpečí. Producenti už nebudú musieť bojovať s nekalou zahraničnou konkurenciou. Mňa už nemusíte presvedčovať, ja to už viem. Skúste ešte prehovoriť niekoho, kto v diskusii pod anketou v Plus 7 dní napísal: „Celé inscenované telenovely s nehygienickými potravinami sú sponzorované slovenskými producentmi, ktorí nedokážu zahraničnej konkurencii konkurovať. Nie o poľských, ale o neschopnosti slovenských potravinárov treba písať".

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Bože, daj ľuďom rozum, aby sa vedeli správne rozhodnúť!!!

Malgorzata Wojcieszynska

Malgorzata Wojcieszynska

Bloger 
  • Počet článkov:  38
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Spolupracuje s denníkom SME, redaguje poľský mesačník na Slovensku Monitor Polonijny, usporiadava kultúrne a spoločenské akcie v rámci aktivít Poľského klubu. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu