reklama

Dobré poľské jedlo. Nech Vás neodradí názov!

Väčšina mojich slovenských známych, kamarátov, susedov a rodiny ma tento recept zapísaný ako Gosin sernik. Gosia to skratka môjho mena a sernik to tvarohový koláč. Tento recept som získala od mojej mamy a ponúkam ho ďalej s veľkým úspechom. Pečú ho už nie len v Poľsku, či na Slovensku, ale aj v iných krajinách, napríklad v Nemecku, či na Kanarských ostrovoch.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)
Obrázok blogu

Sernik - od slova ser, čo v poľštine znamená aj syr (ser żółty), ale aj tvaroh (ser biały). Tento tvarohový koláč s broskyňami môžete piecť celý rok: buď s broskyňami z konzervy alebo s čerstvými, ktoré práve teraz na Slovensku dozrievajú.

Sernik z brzoskiwniami (tvarohový koláč s broskyňami):

Cesto:

3 poháre polohrubej muky

2 lyžičky kypriaceho prášku

pol pohára cukru

5 žltkov

1 vanilkový cukor

1 kocka (250 g) masla

Postup:

Všetky ingrediencie spojiť a vyrobiť cesto. Rozdeliť na dve časti. Jednú časť cesta vyložiť na vymastenom plechu. Druhú - odložiť do chladničky.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tvarohová masa (druhá vrstva):

1 kg tvarohu (najvhodnejší je, ktorý môžete kúpiť vo vedierku od firmy Pilos v Lidl)

¾ kocky masla

1 celé vajíčko

2 žĺtka

1 pohár cukru

1 puding bielej farby (napríklad vanilkový alebo banánový)

Všetky ingrediencie vymiešať mixérom. Pozor: puding nevariť, ale nasypať len prášok. Tvarohovú masu naložiť na cesto.

Tretiu vrstvu tvoria broskyne nakrajané na malé kocky (jedna konzerva alebo 6 - 8 čerstvých broskýň).

Štvrtá vrstva: zo zvyšných bielok vyšlahať hustú penu. Pridať jeden pohár práškového cukru a jemne vymiešať. Penou prikriť broskyne.

Piata vrstva: zo zvyšného cesta, ktoré sa chladilo v chladničke, urobiť omrvinky a posypať nimi penu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Piecť okolo 50 minút v rozohriatej trúbe do 180 stupňov. Po upečení cesto posypať práškovým cukrom.

„Gosia, koľko pohárov múky tam ide: dva alebo tri?" počula som v telefóne otázku od sesternice môjho manžela. Vôbec som na začiatku nevedela o čo ide - sedela som na tlačovej konferencii v Poľsku a moje myšlienky krúžili okolo celkom iných tém ako pečenie. Po chvíli som pochopila, že práve televízia JOJ odvysielala súťažnú reláciu Recept na bohatstvo, do ktorej pozval aj nás - Poliakov manažér tejto stanice, aby sme odprezentovali poľské dobroty. A tak sme sa viacerí dohodli, čo kto uvarí z typicky poľských jedál. Ja som prezentovala môj koláč, ktorý porote veľmi chutil.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zábery z hodnotenia poroty si môžete pozrieť tu: http://recept.joj.sk/receptnabohatstvo-videa/receptnabohatstvo-kastingy/malgorzata-wojcieszynka-dezerty.html

Síce som súťaž nevyhrala a bohatstvo nezískala, ale som presvedčená, že týmto receptom Vás obohatím. Smacznego!

Malgorzata Wojcieszynska

Malgorzata Wojcieszynska

Bloger 
  • Počet článkov:  38
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Spolupracuje s denníkom SME, redaguje poľský mesačník na Slovensku Monitor Polonijny, usporiadava kultúrne a spoločenské akcie v rámci aktivít Poľského klubu. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu